در ادامه 30 روش مختلف برای افزایش سرعت رندر Render در انجین وی ری V-ray و نرم افزار تری دی استودیو مکس 3Ds Max را معرفی خواهیم کرد.

سی روش برای افزایش سرعت رندر در نرم افزار تریدی استودیو مکس و وی ری :

۱- استفاده از Vray GPU ، با استفاده از موتور رندر رییل تایم وی ری امکان رندر در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد.البته توجه داشته باشید که این موتور رندر محدودیتهای هم دارد.

۲- اگر از سیستمی استفاده میکنید که چندین پردازنده ( CPU ) دارد حتما حالت multi-threading را فعال کنید.

۳- مقدار Subdivs را برای سایه ها بیش از حد افزایش ندهید.

۴-موضوعات اضافه موجود در صحنه و موضوعاتی که رندر نمی شوند را حذف کنید.

۵- از تکسچرهای با سایز بسیار بالا استفاده نکنید.

۶- در متریالها از Glossiness و Highlights های بالا استفاده نکنید.

۷- از موضوعاتی که Polygon‌ و دیتیل های زیادی دارند برای نزدیک به دوربین استفاده کنید و برای فاصله دورتر از آبجکتهای با پالیگان کمتر استفاده کنید.

۸- اگر میخواهید از یک آبجکت چندین کپی یکسان داشته باشید به جای استفاده از دستور  Copy از  Instance استفاده کنید.

۹- لیست Undo نرم افزار را با بهینه تر کنید به جای تنظیم 100 مرحله بازگشت، Undo را روی 22 مرحله تنظیم کنید٬این اعداد هرچه بیشتر باشد Memory شما هم بیشتر پر می شود.

۱۰- هنگام رندرینگ٬ آنتی ویروس را غیر فعال کنید.اگر آنتی ویروس شما از حالت بازی پشتیبانی میکند آن را فعال کنید، حالت بازی برای جلوگیری از هر گونه عملیات که (به عنوان هشدار، به روز رسانی و اسکن) موجب دخالت در هنگام بازی های رایانه ای می شود ایجاد شده است و در زمان رندرینگ نیز از این موارد جلوگیری می کند.

۱۱- مقدار Iteration در پیراینده های Meshsmooth, Turbosmooth و … را کمتر در نظر بگیرید، هر چه Iteration بیشتر ، سرعت رندر کند تر ، این پیراینده ها امکان فعال کردن Iteration در زمان رندر را در اخیتار شما قرار می دهند با فعال کردن این بخش و کاهش Iteration در ویوپورت سرعت کار در ویوپورت را افزایش دهید.

۱۲- از OpenSubdiv به جای Turbosmooth استفاده کنید ،این ابزار انحصاری از شرکت پیکسار نسبت به توربو اسموت از منابع کمتری استفاده می نمایید و سرعت کار در ویوپورت را افزایش می دهد.

instagram سی جی آریا در اینستاگرام (گالری آثار کاربران)

۱۳-معمولا موضوعاتی را که ازاتوکد Autocad وارد می کنید در مختصات های مختلفی ساخته شده اند. آنها را به مختصات 0.0.0 منتقل کنید.

۱۴- برای ایجاد جلوه داف DOF یا عمق میدان  به جای استفاده از دوربین وی ری ٬ از فتوشاپ و پلاگین های موجود استفاده کنید.

۱۵- مرحله پست پروداکشن Postproduction در نرم افزارهای Photoshop , After effects, Nuke,Natron, Fusion و … میتواند ساعت ها در زمان رندر صرفه جویی کند.

۱۶- محاسبات Irradiance Map و Light Cache را ذخیره کنید(Save to file) تا در هر رندر دوباره محاسبه نشوند.

۱۷- قبل از اینکه متریال ها را به صحنه و موضوعات اعمال کنید٬ سعی کنید به کمک ماده سراسری (Overide Mtl) در لیست Global switches ٬ صحنه را با ماده خام رندر کنید تا اگر در مدلها و Polygon‌ها مشکلی باشد٬ متوجه شوید. سپس ماده ها را تک تک اضافه کنید و رندر کنید تا متوجه شوید کدام ماده باعث افزایش زمان رندر میشود.

۱۸- نور بیشتر = رندر کند تر

۱۹- بیشتر سعی کنید از Adaptive DMC به جای Adaptive subdivision استفاده کنید.

۲۰- اگر از Displacement‌ استفاده میکنید تا جاییکه امکان دارد از حالت 2d بهره بگیرید و برای آن Memory بیشتری اختصاص دهید.

۲۱- از نسخه های 64 بیتی استفاده کنید.

۲۲- تا جاییکه امکان دارد موضوعات را به هم Attach کنید.

۲۳- Bitmap Proxies: تصاویر را Proxy کنید تا Memory کمتری اشغال شود.

۲۴- موضوعاتی که Polygon های زیادی دارند را Proxy کنید.

۲۵- ماده هایی که بازتاب براق و شفافیت دارند به زمان بیشتری برای رندر شدن نیاز دارند.

26. همیشه سعی کنید تعداد Polygon های صحنه را پایین نگه دارید.آبجکت های هالی پالی را پزوسکی کنید.

آموزش افزایش سرعت رندر – افزایش سرعت رندر -بالابردن سرعت رندر

27.تاپیک ترفند های تری دی استودیو مکس را با دقت مطالعه نمایید. ترفند های تریدی اس مکس

28. تا جایی که امکان دارد از Caustic استفاده نکنید.

29.از آبجکتهای آماده در صورت نیاز استفاده کنید،در برخی پروژه ها واقعا نیازی به ساخت درخت یا چمن و مدلهای غیر ضروری نیست ،به جای اینکه وقت خود را صرف مدلسازی این آبجکتها کنید بر روی نورپردازی ،متریال و تنظیمات رندر تمرکیز کنید.

30. از متریالهای SIGERSHADERS V-Ray Material Presets Pro برای سرعت بخشیدن به کار و افزایش کیفیت پروژه استفاده کنید.این پلاگین کتابخانه ای از انواع و اقسام متریالهای وی ری را دارد.