نسخه جدید FumeFX ابزار NodeWorks PhysX Extension را معرفی می‌کند، مجموعه‌ای از نودها که شبیه‌سازی مایعات PBD مبتنی بر GPU را مستقیماً در 3ds Max ارائه می‌دهند. این نوع شبیه‌سازی برای مایعات کوچک مقیاس ایده‌آل است و به دلیل پایداری و سرعت شبیه‌سازی شناخته شده است. با توجه به اینکه مبتنی بر PhysX است، با اجسام استاتیک، کینماتیک و داینامیک PhysX تعامل دارد و این امر شبیه سازی را برای هنرمندان آسان‌تر می‌کند تا طیف گسترده‌ای از جلوه‌های بصری را به دست آورند. علاوه بر این، مایعات PBD در حافظه کش NodeWorks ادغام شده‌اند، که امکان پخش فوری در نمای 3ds Max را فراهم می‌کند. ادغام با رندر Arnold، پشتیبانی از رندر و شبیه سازی کف در قالب Arnold Points یا Arnold Volumes را ارائه می‌دهد.

 FumeFX 6.2

 به‌روزرسانی‌های کلیدی و بهبود عملکرد در FumeFX 6.2 :

ورژن جدید FumeFX 6.2 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بهبودهای عملکردی عرضه شده است. برخی از تغییرات برجسته عبارتند از:

  • NodeWorks:
    • آیکون‌های جدید برای پنل ویژگی‌ها در NodeWorks اضافه شده‌اند.
    • نود NodeWorks Physx Solver به PhysX Sim تغییر نام داده است.
    • نود NodeWorks Get PhysX Sim برای دسترسی به PhysX اضافه شده است.
    • به‌روزرسانی به PhysX 5.3.
    • حذف پشتیبانی از 3ds max 2019.
    • اضافه شدن پشتیبانی از 3ds max 2025.
    • ابزارهای پیش‌فرض NodeWorks PhysX اکنون TGS (Temporal Gauss Siedel) است.
    • بهبود عملکرد و سرعت در نود Neighbours، FFX Vertex Write modifier و سایر نودها.
    • گزینه نمایش رنگ در NodeWorks برای تغییر نمایش رنگ گروه ذرات بر اساس سرعت ذرات.
    • نود Spline Force در NodeWorks گزینه End Limiter را برای محدود کردن تأثیر به انتهای اسپلاین اضافه کرده است.
    • نود Spline Force در NodeWorks قابلیت ورودی جدید PhysX دارد تا بتواند نیروی اسپلاین را به مایع اعمال کند.
    • نود ISurf در NodeWorks گزینه جدیدی برای مش کردن کل گروه ذرات به یکباره اضافه کرده است.
    • نود ISurf در NodeWorks اکنون گزینه استفاده از PhysX به عنوان ورودی را دارد.
    • نود Material ID در NodeWorks گزینه جدیدی برای جابجایی شناسه‌های مواد موجود صورت اضافه کرده است.
    • نود Shape Instance در NodeWorks گزینه جدیدی برای جابجایی شناسه‌های مواد موجود صورت اضافه کرده است.
    • نود Load Cache Gen در NodeWorks اطلاعات بیشتری در مورد فایل کش بارگذاری شده ارائه می‌دهد.
    • نود Load Particle Cache و شیء PartLoad فرمت فریم فایل‌های کش .prt را به 4 رقم اجباری تغییر داده بودند.
    • کادرهای گفتگوی فایل در NodeWorks به‌طور خودکار پسوند فایل را هنگام تغییر پسوند فیلتر تغییر می‌دهند.
    • نود Event Timer در NodeWorks اکنون محدوده را در هدر خود نشان می‌دهد.
    • کش کردن در NodeWorks گزینه‌هایی برای کش‌های .prt اضافه کرده است تا بین کش کردن ذرات، مایعات PBD یا کف PBD انتخاب کنید.
    • نود Object Info در NodeWorks بهبود یافته است.
    • کادر About نود NodeWorks لیستی از انواع ورودی‌های پشتیبانی شده را نمایش می‌دهد.
    • نود Particle Shape در NodeWorks Material ID را از رابط کاربری حذف کرده است.
    • نود Spawn در NodeWorks گزینه‌های Position Jitter را اضافه کرده است.
    • ایندکس ورودی Location Object در NodeWorks – اگر خارج از محدوده باشد، اکنون مقدار ماژول را محاسبه می‌کند تا لیست به‌طور خودکار تکرار شود.
    • تغییر نام FFX Vertex Test modifier به FFX Vertex Write.
    • پارامتر Fade در FFX Vertex Test modifier اکنون بر حسب ثانیه است.
    • FFX Vertex Write modifier نوار پیشرفت محاسبه را اضافه کرده است.
    • FFX Vertex Write modifier دسترسی به ذرات مایع NodeWorks را اضافه کرده است تا بتوان از آن به‌عنوان یک اصلاح‌کننده نقشه مرطوب استفاده کرد.
    • شیء Part Load لیستی از گروه‌های ذرات بارگذاری شده، تعداد ذرات و پشتیبانی از ذرات مایع را اضافه کرده است.

اصلاحات FumeFX 6.2 :

  • رفع مشکل crash FumeFX با Geom Source که از سطوح انتخاب شده ساطع می‌شود.
  • حل مشکل FumeFX Object Source که کنترل مقدار فشار را هنگام کلیک روی کادر انتخاب فشار فعال/غیرفعال نمی‌کرد.
  • مشکل خروجی FumeFX vdb حل شد.
  • رنگ‌های مثلث نمایش داده‌های Voxel FumeFX به‌درستی نمایش داده نمی‌شدند که این مشکل نیز حل شد.
  • حل مشکل کنترل‌های FumeFX RenderWarps که در صورت متفاوت بودن رندر فعلی از Scanline قابل مشاهده نبودند.
  • حل مشکل کش‌های بازسازی شده NodeWorks که به‌درستی محو حرکت را محاسبه نمی‌کردند.
  • اگر محدوده خروجی گرفتن NodeWorks Cache با محدوده Sim متفاوت بود، نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بود که این مشکل نیز حل شد.
  • حل مشکل نمونه‌های شکل NodeWorks که شناسه‌های مواد صورت را به‌عنوان نمونه Arnold رندر نمی‌کردند.
  • شبکه نمایش NodeWorks با حافظه کش در صورت عدم آغاز یا بارگذاری شبکه crash می‌شد که این مشکل نیز حل شد.
  • حل مشکل نود Save Caches در NodeWorks که برای خروجی گرفتن از محدوده ای کار نمی‌کرد.
  • حل مشکل نود Load Cache و PartLoad که با عامل بازسازی زمان انیمیشن به‌درستی کار نمی‌کردند.
  • تغییر پارامترهای نود Save Particle cache NodeWorks نباید شبیه‌سازی را مجدداً شروع کند بنابراین این مشکل نیز حل شد.
  • نودهای Grid NodeWorks می‌توانستند در هنگام اتصال شبکه از طریق پین ورودی به شبکه اشتباه ارجاع دهند که این مشکل نیز حل شد.
  • در نود های NodeWorks PhysX Static Collision و NodeWorks PhysX Object  اشیاء کینماتیک نمی‌توانستند از مش مثلثی برای برخورد استفاده کنند که این مشکل نیز حل شد.
  • ذرات بازسازی شده NodeWorks که به‌عنوان نقاط Arnold با محو حرکت رندر می‌شدند ممکن است به‌درستی رندر نشده باشند که این مشکل نیز حل شد.
  • حل مشکل ISurf که به‌درستی شیء PartLoad را در کادر گفتگوی لیست انتخاب لیست نمی‌کرد.
  • ISurf اکنون از بازسازی ذرات در زمان رندر هنگام عدم وقوع تغییرات جلوگیری می‌کند، که منجر به یک جریان کاری بسیار سریع‌تر می‌شود.
  • حل مشکل PartLoad که مسیر کش را به شیء جدید کپی شده کپی نمی‌کرد.
  • حل مشکل PartLoad که به‌درستی تبدیل سفارشی را روی ذرات تنظیم نمی‌کرد.
  • حل مشکل پارامتر Fade در FFX Vertex Write