3ds Max 2025.2 منتشر شد: پشتیبانی از SVG، بهبود USD و ابزارهای جدید برای سادهسازی مدلسازی
Autodesk از انتشار 3ds Max 2025.2 خبر داد. این آپدیت شامل ویژگیهای جدیدی برای بهبود کارایی و سهولت کار کاربران است.
در ادامه به مهمترین تغییرات این نسخه میپردازیم:
پشتیبانی از فایلهای SVG: کاربران حالا میتوانند فایلهای برداری SVG را به عنوان اسپلاینهای 3ds Max وارد و صادر کنند. در این فرآیند، اطلاعات رنگ و خطوط حفظ میشود. این قابلیت به طراحان گرافیک و انیماتورها امکان استفاده از دادههای برداری در پروژههای 3ds Max را میدهد.
بهبود Data Channel Modifier: تعدادی پریست جدید به Data Channel Modifier اضافه شده است. این پریستها شامل مواردی مانند معکوس کردن انتخابهای نرم، انتخاب لبههای مرزی، لبههای سخت بر اساس گروههای صافکننده، لبههای باز، لبههای درز UV و موارد دیگر میشوند. این ویژگیها باعث صرفهجویی در زمان و بهبود کنترل بر انتخاب اشیاء در صحنه میشوند.
بهروزرسانی پلاگین USD: پلاگین USD در 3ds Max 2025.2 به نسخه 0.8 بهروزرسانی شده است. این نسخه امکان استفاده از دوربینهای USD را در پنجره نمایش فراهم میکند. همچنین امکان انتخاب و ویرایش انبوه عناصر اولیه (Prim) در USD Explorer وجود دارد. علاوه بر این، چندین کنترلکننده 3ds Max برای کار با دادههای USD معرفی شدهاند. کاربران همچنین میتوانند morphers تدریجی 3ds Max را به عنوان blend shape های میانی USD صادر کنند و از قابلیت zoom extents روی عناصر اولیه انتخابشده استفاده کنند.
معرفی Flow Retopology: Flow Retopology 1.0 برای 3ds Max 2025.2 معرفی شده است که برای سادهسازی هندسه مش پیچیده طراحی شده است. با استفاده از محاسبات ابری از راه دور، Flow Retopology عملیات مش را پردازش میکند و در عین حال به کاربران امکان میدهد به کار خود ادامه دهند. این ابزار برای هندسه با رزولوشن بالا، فایل های CAD و دادههای فوتوگرامتری بسیار مفید است و آنها را به توپولوژی تمیز مبتنی بر چهار ضلعی تبدیل میکند.
بهبود Arnold و Substance: پلاگین Arnold برای 3ds Max 2025.2 شامل چندین بهبود است، از جمله حذف نویز حجمی بهتر، پشتیبانی از نمونهبرداری نور جهانی برای لینک نورپردازی، قابلیت سازگاری بهتر با OSL و بهروزرسانی به OpenVDB 11. شیدر toon پارامترهای نگاشت تُن جدیدی برای رندر بهتر نورپردازی رنگی دارد. همچنین ادغام Substance 3.0.2 بهبود یافته و گزینههای جدیدی برای اصلاحکنندههای Volume Select، Poly Select و Mesh Select در دسترس است.
این آپدیت میتواند برای طراحان سه بعدی، انیماتورها و متخصصان جلوههای ویژه بسیار مفید باشد.
1 دیدگاه در “3ds Max 2025.2”