آپدیت شماره دو نرم افزار مایا Maya 2025.2 منتشر شد.

پلاگین ML Deformer از یادگیری ماشین برای تقریب تغییر شکل‌های پیچیده استفاده می‌کند. این ابزار با یادگیری از یک دنباله انیمیشن که حرکات مختلف هندسه هدف را فراهم می‌کند، فرآیند انیمیشن را تسریع می‌کند. داده‌های ضبط حرکت، انیمیشن‌های کلیدی و رندوم‌سازی از طریق مولد پوز می‌توانند به عنوان ورودی استفاده شوند. پس از آموزش، ML Deformer می‌تواند در حین انیمیشن به جای دیفورمر اصلی استفاده شود، در حالی که دیفورمر اصلی برای رندرینگ به کار می‌رود.

Maya 2025.2

در Maya 2025.2 این ویژگی برای کاراکترهای پس‌زمینه و صحنه‌های شلوغ که دقت کمتری نیاز دارند، بسیار مفید است. با این حال، این ابزار ممکن است در برخی موارد مانند استفاده از حالت دلتا به سطح و ارتباط نادرست در مجموعه‌های کنترل بزرگ، مشکلاتی داشته باشد.

پلاگین Universal Scene Description برای Maya به نسخه 0.29 به‌روزرسانی شده است و اکنون از وارد کردن شکل‌های ترکیبی USD با حفظ تمام ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند. بهبودهای دیگر شامل دستکاریگر تبدیل ارتقا یافته با پشتیبانی از مسیریابی ویرایش، قابلیت کپی و پیست کردن پریم‌ها در خط‌چین و قابلیت‌های صادرات بهبود یافته مانند حذف تبدیل‌های خالی و صادرات جداگانه مواد از هندسه است. ویرایشگر ویژگی اکنون ویژگی‌های مواد را سازگارتر نمایش می‌دهد.

LookdevX برای Maya نسخه 1.5.0 شامل یک گره شیب برای ایجاد گرادیان‌ها و یک گردش کار گره بدون نوع است که امکان اتصال بی‌درنگ انواع مختلف گره را فراهم می‌کند. علاوه بر این، پشتیبانی از ویوپورت برای متریالهای Arnold گسترش یافته است تا شامل گره‌های Shuffle، Bump2d و Range شود.

Arnold برای Maya نسخه 5.4.2.1 ویژگی‌های جدیدی مانند نگاشت تون کارتون، حذف نویز حجم بهبود یافته و پشتیبانی بهتر از اتصال نور در نمونه‌برداری نور جهانی را شامل می‌شود. بهبودها همچنین شامل موی استاندارد بهبود یافته در رندر GPU، مقادیر آلبیدوی حجم فیزیکی‌تر و قابلیت پخت هندسه به فرمت‌های USD، ASS یا OBJ است. علاوه بر این،در Maya 2025.2 گردش کار اسنپ‌شات Arnold RenderView بهبود یافته و OpenVDB به نسخه 11.0 به‌روزرسانی شده است.