پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی دنیا – مرکز تحقیقاتی Startup Compass مطالعه گسترده‌ای بر روی مهندسان حوزه برنامه‌نویسی در سراسر جهان انجام داد و در پایان اطلاعات ارزشمندی پیرامون میزان دستمزد و حقوق آنها به دست آورد و همچنین مشخص شد که متخصصان به واسطه کدام یک از زبان‌های برنامه‌ نویسی بیشترین درآمد را به دست می‌آورند.

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی – نتایج حاصل از این بررسی با عنوان زیر به چاپ رسید : «چه میزان برای مهندس نرم‌افزار خود باید هزینه پرداخت کنید؟»

مهندسانی که در پژوهش در مورد  پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی دنیا شرکت کردند نه تنها در استارت‌آپ‌ها مشغول به کار بودند، بلکه به صورت فریلنس در این زمینه فعالیت می‌کردند و یا آنکه به استخدام شرکت‌های بزرگ درآمده بودند.

در پایان این مطالعه مشخص شد پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی جهان برای مهندسان نرم‌افزارسی پلاس پلاس++C است که با استفاده از آن سالانه به طور میانگین ۱۱۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

پس از آن زبان برنامه نویسی پایتون Python با میانگین درآمد سالانه ۱۰۲ هزار دلار قرار دارد و زبان برنامه‌نویسی C در رتبه سوم درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلاری را از آن مهندسان نرم‌افزار می‌کند.

زبان برنامه نویسی پایتون در سال های اخیر بیشتر مورد توجه توسعه دهندگان نرم افزارهای گرافیک رایانه ای ،موتورهای بازی سازی و نرم افزارهای سه بعدی قرار گرفته است.

پر درآمد ترین زبان های برنامه نویسی

لیست پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا برای مهندسان نرم‌افزار و برنامه نویس ها به شرح زیر اعلام شده است:

۱- زبان سی پلاس پلاس++C با میانگین درآمد سالانه ۱۱۰ هزار دلار
۲- زبان پایتون Python با میانگین درآمد سالانه ۱۰۲ هزار دلار
۳- زبان C با میانگین درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار
۴- زبان AWS آمازون با میانگین درآمد سالانه ۹۵ هزار دلار
۵- زبان سی شارپ #C با میانگین درآمد سالانه ۹۲ هزار دلار
۶- زبان Ruby با میانگین درآمد سالانه ۹۰ هزار دلار
۷- زبان جاوا Java با میانگین درآمد سالانه ۹۰ هزار دلار
۸- زبان اس کیو ال SQL با میانگین درآمد سالانه ۸۰ هزار دلار
۹- زبان جاوا اسکریپت JavaScript با میانگین درآمد سالانه ۷۸ هزار دلار
۱۰- زبان Objective C با میانگین درآمد سالانه ۷۶ هزار دلار
۱۱- زبان پی اچ پی PHP با میانگین درآمد سالانه ۷۶ هزار دلار
۱۲- زبان سی اس اس CSS با میانگین درآمد سالانه ۶۴ هزار دلار
۱۳- زبان JavaScript – Design با میانگین درآمد سالانه ۶۰ هزار دلار
۱۴- زبان سی اس اس دیزاین CSS – Design با میانگین درآمد سالانه ۶۰ هزار دلار

instagram پیج ما در اینستاگرام (گالری آثار کاربران)

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی – با این بررسی ها و بر طبق اینکه مدیران عامل شرکت‌ها مهندسان برنامه‌نویس را استخدام می‌کنند یا آنها به صورت آزاد و فریلنس به فعالیت خود ادامه می‌دهند، این بررسی نشان داد که زبان سی پلاس پلاس++C  و زبان پایتون Python بیشترین سطح درآمد را برای کارشناسان نرم افزاری به همراه می‌آورند.

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • vb chiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?

    پاسخ
    • mohsen omidvar
      می 13, 2015 2:40 ب.ظ

      بنابه آماری که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، ۵۳٪ از برنامه‌های تجاری با استفاده از این زبان تولید شده‌اند

      ویژوال بیسیک توسعه یافته زبان برنامه‌نویسی بیسیک می‌باشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث برای نوشتن برنامه‌های ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید.

      ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود)

      ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب دات‌نت (NET.) ارائه شد.

      اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامه‌نویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهٔ خود را دارد.

      ویژوال بیسیک برای توسعه سریع نرم‌افزار (RAD یا Rapid Application Development) بر پایه رابط گرافیگی کاربر (GUI یا Graphical User Interface) توسعه داده شد. دسترسی آسان و سریع به پایگاه دادهها با استفاده از DAO ،RDO یا ADO و ایجاد کنترل‌های اکتیو ایکس از جمله مواردی هستند که این زبان را برای RAD مناسب کرده‌اند.

      برنامه‌نویسی در ویژوال بیسیک به صورت برنامه‌نویسی رویدادمحور و برنامه‌نویسی شیءگرا می‌باشد.

      اما به هر حال در مقابل پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی دنیا حرفی برای گفتن نداره.

      پاسخ
  • Salam,python mage dar zamine geraphic ketabkhane khubi dare?mamnoon

    پاسخ
    • پایتون یک کتابخانه استاندارد بزرگ دارد، که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین توانایی‌های پایتون یاد می‌شود، مشروط به اینکه ابزارهای از پیش نوشته شده، با بسیاری از وظایف سازگار باشد. ماژول‌های کتابخانه استاندارد می‌توانند به شیوه ماژول‌های نوشته شده در سی یا پایتون آرگومان دهی شوند. اخیراً کتابخانه‌های C++ به یک کتابخانه به نام Boost.Python رشد یافته‌است، برای ایجاد قابلیت همکاری بین C++ و پایتون. به دلیل تنوع گسترده در ابزارهای تولید شده توسط کتابخانه استاندارد، این کتابخانه با توانایی استفاده یک زبان سطح پایین ترکیب شده، مثل C و C++، که البته به عنوان واسط بین کتابخانه‌های دیگر است، پایتون می‌تواند یک واسط قوی بین زبان‌ها و ابزارها باشد.

      کتابخانه استاندارد با تعداد زیاد فرمت‌ها و پروتکل‌هایی که حمایت می‌کند (مانند MIME و HTTP)، خصوصاً برای نوشتن علائم اینترنت مناسب است. ماژول‌ها برای ایجاد واسط کاربر گرافیکی، به پایگاه داده مربوطه متصل می‌شود، محاسبات را با دقت دلخواه دسیمال انجام می‌دهد، و عبارت‌های منظم را دستکاری می‌کند. پایتون همچنین یک واحد تست مدیریت پایگاه داده برای تست کردن رشته‌ها دارد.

      بعضی از قسمت‌های کتابخانه استاندارد با مشخصات پوشانده شده، اما اکثریت ماژول‌ها اینگونه نیستند. آنها از طریق کدها، اسناد داخلی، و دنباله تست شان (اگر موجود باشد) تعیین می‌شوند. اگر چه، به دلیل اینکه اکثر کتابخانه‌های استاندارد، کد پایتون مربوط به پایگاه را دارند، فقط ماژول‌های اندکی هستند که باید تغییر داده شوند یا مجدّداً با یک پیاده‌سازی دیگر نوشته شوند.
      پیشنهاد میکنم این لینکها رو ببین :
      http://www.pygame.org/news.html
      http://pyopengl.sourceforge.net/
      http://code.activestate.com/recipes/325391-open-a-glut-window-and-draw-a-sphere-using-pythono/

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست