نام هنرمند : رضا صدقی
مصاحبه کننده : محسن امیدوار

گپ دوستانه با رضا صدقی - کاراکتر آرتیست

CG Aria : سلام رضا جان ، لطفا خودت رو برای کاربران سی جی آریا معرفی کن،متولد چه سالی هستی و در چه رشته ای تحصیل کردی؟

سلام محسن جان و سلام به تمام بچه های سی جی آریا، من رضا صدقی هستم مدل ساز کاراکتر متولد 1372 رشته تحصیلیم هم گرافیک رایانه ای بوده.

گپ دوستانه با رضا صدقی - کاراکتر آرتیست

CG Aria : چی شد که به هنر علاقه مند شدی و چه تخصص هایی داری؟

راستش من 7 سالم بود که پدرم برامون کامپیوتر خرید و  به جای سی دی بازی و فیلم و این ماجراها یه سی دی 3دی مکس 4 رو خرید و من و علیرضا (برادرم که الان انیماتور خفنیه واسه خودش) گفت که تا فردا 5 دقیقه انیمیشن باید بسازید. و خب این شد که ما افتادیم توی این راه، که البته تا سن 16،15 سالگی متاسفانه حرفه ای دنبال نکردم ولی خب بعد از اون سعی کردم حرفه ای دنبال کنم. تخصص اصلی من در زمینه کاراکتر مدلینگ هستش و حدودا 6،5 سالی میشه که به طور جدی تو این زمینه فعالیت میکنم.

CG Aria : فردای اون روز چه اتفاقی افتاد؟ شما واقعا 5 دقیقه انیمیشن بدون آموزش و آشنایی با انیمیشن ساختین؟

نه خب ما که بلد نبودیم. برادرم یکی از سمپل های مکس رو باز کرد منم که زرنگ نبودم گفتم نتونستم، البته پدرم هم کاملا متوجه ماجرا بود ولی برادرم رو کلی تشویق کرد. ولی خب همین ماجرا باعث شد که ما بیایم سمت این صنعت.

CG Aria : چه راه های برای یادگیری انتخاب کردی ؟ از اولین روزهای آشنایی با دنیای سی جی برامون تعریف کن :

اوایل شروع کارم با سی جی ما اصفهان زندگی میکردیم و خب اونجا خیلی امکانات آموزشی وجود نداشت و اصولا استادی هم نبود که راه رو نشون بده و خط بده به آدم، به همین دلیل خیلی از قسمت های سی جی رو تست زدم، از ریگ و مدلینگ انوارومنت و کاراکتر گرفته تا سیمولیشن لباس و پارتیکل و رندر! و خب اکثرا تجربی بود چیزایی که یاد گرفتم تا زمانی که برگشتیم تهران و رفتم انستیتو بازی سازی و اونجا هدفم رو شناختم و تونستم خط بگیرم و راهم رو انتخاب کنم و تازه متوجه شدم که خیلی چیزها هست که باید یاد بگیرم (آناتومی، قواعد و اصول هنری، طراحی و…)

گپ دوستانه با رضا صدقی - کاراکتر آرتیست

CG Aria : تخصصت اصلیت در چه زمینه ای هست و تا کنون در چه شاخه های فعالیت داشتی؟

تخصص اصلی من کاراکتر مدلینگه و خب اکثرا تو همین حوزه فعالیت داشتم ولی پروژه هایی هم بوده که به عنوان تکسچر آرتیست و یا انوایرومنت مدلر فعالیت داشتم. در حال حاظر هم 1 سال هست که فرینلس کار میکنم.

CG Aria : تا به حال در چه پروژه های بزرگی فعالیت داشتی و چه اهدافی برای خودت تعریف کردی؟

پروژه های خیلی بزرگی که توش فعالیت داشتم واسه فیگور های بازی دارک سولز و سوپر ماریو بوده که هنوز ریلیز نشده. امیدوارم بتونم در آینده واسه شرکت های بزرگ فیگور، اکشن فیگور و شرکت های بزرگ گیم کار کنم.

CG Aria : دیدگاهت در مورد سی جی در ایران چیه؟ آینده سی جی در ایران رو چطور میبینی؟

ما هنرمندای خیلی خیلی خوبی رو داریم توی کشورمون نه فقط در زمینه ی مدلینگ و اسکالپت، بلکه در هر شاخه ای ما چند نفر رو داریم که فوقالعاده کار میکنن ولی متاسفانه شرکت های تولید برای سود خودشون کار رو به افرادی میدن که هزینه کمتری براشون داره و همین میشه که کیفیت تولید انیمیشن در ایران نسبتا کیفیت پایین تری داره و در نهایت دوباره ما شاهد رفتن هنرمندامون به خارج کشور میشیم. متاسفانه آینده ی قشنگی براش نمیبینم.

CG Aria : برای کسانی که تازه کار هستند چه پیشنهادی داری؟

متاسفانه آکادمی خوب هنوز تو ایران جا نیافتاده و متاسفانه اکثر دوستان بدون یادگیری اصول و قواعد هنر میان سمت این کار، پیشنهاد من اینه که با وجود دسترسی راحت به منابع، اصولی یاد بگیرید.

گپ دوستانه با رضا صدقی - کاراکتر آرتیست

CG Aria : اوقات فراغتت رو چطور میگذرونی؟ از تفریحاتت و سرگرمی هات بگو ؟

راستش بستگی به مود و حس من تو اون لحظه داره. ممکنه یک روز اسکالپ کنم، یه روز تکنیک یاد بگیرم، یه روز گیم بزنم با رفقا. ولی خب عموما آخر شب ها رو تو کافه ی رفیقم میگذرونم که یکم حداقل شب ها رو از محیط سی جی دور شم.

CG Aria : ممنون از اینکه وقتت رو در اختیار ما گذاشتی ،با آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما دوست عزیز و هنرمند گرامی.

ممنونم از شما بابت این گپ و گفت، امیدوارم هر روز شاهد پیشرفتهای بیشتر در صنعت سی جی باشیم.