برندگان جوایز جنون طراحی سه بعدی 2023 Substance 3D توسط behance معرفی شدند.
 تیم طراحی متریال به متریالهایی که در 12 ماه گذشته در نرم افزار سابستنس دیزاینر ایجاد شده است نگاهی انداخته و در نظر می‌گیرد که کدام یک از آن‌ها به‌عنوان اثر برتر انتخاب خواهند شد.خلاقیت هنرمندان نیز بسیار اهمیت دارد و  دیدگاه و نگاه  هنرمند به دنیای پیرامون اش مورد توجه داوران قرار میگیرد،عناصر مهم دیگر از نظر آنها :  «من به چه چیزی نگاه می کنم؟ این هنرمند چگونه این اثر را خلق کرده است؟ چرا آنها این را ایجاد کردند؟» آیا آنها در حال دور زدن محدودیت های ذهنی هستند؟

در ادامه با برندگان جوایز و آثار آنها همراه ما باشید.

برندگان جوایز جنون طراحی سه بعدی سابستنس معرفی شدند Marco-Vitale--Neural-Network

برنده نخست : مارکو ویتال، شبکه عصبی

برنده امسال از لیست 12 نفره برندگان جوایز Insanity مارکو ویتال Marco Vitale است. مارکو یک طراح نور برای تئاتر و همچنین از علاقه مندان پرشور سی جی و سه بعدی سازی است. برای ماه نوامبر، مارکو خود را به چالش کشید تا یک شبکه عصبی در داخل سابستنس دیزاینر Substance 3D Designer ایجاد کند که قادر به تشخیص تصویر باشد و یک شگفتی فنی کاملاً حیرت آور و البته گیج‌کننده خلق کرد.
مارکو همچنین به اندازه کافی کمک کرد تا خلاصه ای دقیق از نحوه انجام این شاهکار را بنویسد. درخشش و دیوانگی موفقیت مارکو در اینجا او را به مقام اول 2023 تبدیل کرده است. او همچنین اخیراً درباره کار خود در مورد وینسنت گالت صحبت کرده است.

برندگان جوایز جنون طراحی سه بعدی Raouf-Bejaoui,-Fully-Procedural-Clicker

مقام دوم: رئوف بژائوی Raouf Bejaoui، کلیک کننده کاملاً رویه ای Fully-Procedural-Clicker

باید اعتراف کنم، عاشق یک صحنه سه بعدی کامل هستم که به صورت رویه ای در Substance Designer ایجاد شده است. رئوف بژائوی، مدیر فنی ارشد در ناتی داگ است. کلیکر کاملاً رویه‌ای او یک پروژه شخصی است که طی حدود 5 ماه ایجاد شده است. برتری فنی که در اینجا به نمایش گذاشته شده است، مقام دوم را برای جوایز Insanity امسال به خود اختصاص داده است.

برندگان جوایز Niki-Marinov,-Stacked-Suitcases

مقام سوم: نیکی مارینوف Niki Marinov، چمدان های روی هم چیده شده Stacked-Suitcases

نیکی مارینوف یک هنرمند متریال ساز در Frontier Developments است. این ماده فوق‌العاده خاطره‌انگیز طیف وسیعی از سطوح مختلف را با هم ترکیب می‌کند و در نهایت همه چیز را با هم ترکیب می‌کند تا نتیجه‌ای چشمگیر ایجاد کند. 

Pablo-Blanes--Procedural-Colosseum

4: پابلو بلنزPablo Blanes، رویه کولوسئوم Procedural-Colosseum

آیا تا به حال خواسته اید که یک شگفتی معماری غول پیکر را به صورت سه بعدی ایجاد کنید؟بدون هیچ گونه مدل سازی و صرفاً به عنوان یک بافت؟ خب، این همان کاری است که پابلو بلنز، هنرمند متریال ساز در Ubisoft Montreal، تصمیم گرفت انجام دهد. نتیجه شگفت انگیز است. 

Max-Kutsenko--Substance-Receipt

5: ماکس کوتسنکو Max Kutsenko، رسید سابستنس Substance-Receipt

رسیدها – آن تکه های کاغذی که از همه جا جمع می کنیم. برای Max Kutsenko، هنرمند تکسچرینگ در Ubisoft Barcelona،الهام بخش یک اثر هنری رویه ای بودند. می خواهید بدانید مکس چگونه این را ایجاد کرد؟ رسید او را بررسی کنید!

Dave-Miragliotta--Old-Door

6: Dave Miragliotta، Old Door

در دنیای سی جی درست مانند زندگی واقعی، ساختمان ها به در نیاز دارند. و البته مدل‌سازی سه بعدی و بافت‌دهی آنها می‌تواند کار سختی باشد. پس چرا از روشی که در اینجا توسط دیو میراگلیوتا، هنرمند ارشد محیط زیست  در Respawn Entertainment استفاده شده است، پیروی نکنید؟ فقط کافی است در را به یک متریال رویه ای تبدیل کنید. و این واقعیت که Dave می‌تواند به مواد درب خانه‌اش شخصیت خاصی بدهد، و به آن احساس زندگی کردن بدهد، دیوانه‌کننده است.

Oday-Abuzaeed--Beach-Sand

7: عدی ابوزعید Oday Abuzaeed، ساحل شنی

بسته به جایی که در جهان زندگی می کنید، ممکن است در حال حاضر برای رفتن به نزدیکترین ساحل خیلی سرد باشد. نگران نباشید – اودی ابوزید، شما را تحت پوشش قرار داده است! متریال فوق‌العاده دقیق او تمام چیزی است که برای تجسم شن‌های گرم و امواج خنک نیاز دارید.

Jonathan-Benainous--Stained-Glass

8: جاناتان بینینوس Jonathan Benainous، Stained Glass

اولین جوایز جنون طراح مواد در سال 2018 برگزار شد. Jonathan Benainous، که اخیراً به عنوان هنرمند اصلی محیط زیست به Lightspeed LA پیوسته است، درلیست برندگان جوایز ظاهر شده بود و از آن زمان به طور منظم در حال تلاش است. در اینجا، جاناتان بر خلاف نام خانوادگی غلط انداز خود طیف خیره کننده ای از بافت های شیشه ای رنگی را به عنوان بخشی از کار خود بر روی بازی رایانه ای The Last of Us Part I ایجاد کرده است. جاناتان با بررسی بیشتر در کار خود روی این بازی، در GDC نیز سخنرانی کرده و خلاصه ای از نحوه کار خود را نوشته است. 

Yue-Zhang-Embroidery-Practice

9: یو ژانگ Yue Zhang، تمرین گلدوزی Embroidery-Practice

یو ژانگ مدیر فنی محیط روشنایی و کارشناس عمومی است. در اینجا، به عنوان تمرین کوچک یک متریال گلدوزی ساخته که به چیزی کاملاً خارق‌العاده منجر شد.

Michael-Di-Lonardo--Stylized-Bookshelf-Material

10 (برندگان جوایز مشترک شماره یک) : مایکل دی لوناردو Michael Di Lonardo، متریال قفسه کتاب تلطیف شده Stylized Bookshelf Material

 مایکل دی لوناردو، ژنرالیست سه بعدی در Vanishing Vestige، یک متریال قفسه کتاب رویه‌ای فوق‌العاده خفن را در اینجا ایجاد کرده است!

Enrico-Tammekänd-Ceramic-Tiles

10 (برندگان جوایز مشترک شماره دو) : Enrico Tammekänd، کاشی و سرامیک

وقتی هنرمند به دنبال ترکیبی عجیب از ترس و آرزو است، اگر به متریال سازی علاقه دارید ،در این پروژه شخصی Enrico Tammekänd، هنرمند ارشد تکسچرینگ در CD Projekt Red به شما خواهد گفت : «سخت تر تلاش کن»

Cem-Tezcan--Multisonic-Paw

10(برندگان جوایز مشترک شماره سه) :زمانی که یک اثر هنری توسط طراح فنی و مترجم آزاد Cem Tezcan خلق شده باشد، می‌توانید متوجه شوید – آن حال و هوای متمایز یکپارچه سازی با سیستم عامل، و عادت مکرر او به استفاده از مدل‌سازی نقشه ارتفاع مبتنی بر تکسچر،در استفاده از Substance Designer به عنوان یک ابزار مدل‌سازی رویه‌ای وجود دارد. در اینجا، موضوع او Multisonic Paw است، یک کنسول بازی دستی درشت که مستقیماً از تخیل خود Cem ساخته شده است و با توجه به این همه نوآوری باید شاهد حضور او در لیست برندگان جوایز باشیم.